Eu-Unterseitebanner3zu1

Pakiet mobilności UE I - co oznacza dla floty?

Shutterstock-1445487254-16Zu9

Pakiet mobilności UE I dla Ciebie

Wraz z pakietem mobilności UE I, wchodzą w życie nowe regulacje w zakresie pracy pojazdów i pracy kierowców w transporcie międzynarodowym. To szansa na optymalizację procesów pracy oraz okazja do obniżenia kosztów utrzymania i zarządzania flotą. VDO oferuje inteligentne rozwiązania - „Wszystko z jednego źródła”, mające na celu zapewnienie zgodności z przepisami na poziomie krajowym i europejskim. Rozwiązania te, to kompleksowy zestaw narzędzi i usług w postaci: inteligentnych tachografów, aplikacji i szytych na miarę rozwiązań.

×

Bezpieczna przyszłość z inteligentnymi tachografami VDO

  • Wytyczne pakietu mobilności UE I: od 15.06.2019 nowo rejestrowane pojazdy powyżej 3,5 tony muszą być wyposażone w inteligentne tachografy pierwszej wersji, jak DTCO® 4.0.
  • Aktualny model DTCO® 4.0e to usprawniona wersja DTCO® 4.0 z poprawioną nawigacją użytkownika.
  • Użytkownicy DTCO® 4.0 mogą zlecić wgranie aktualizacji „e” warsztatowi partnerskiemu VDO.
Dowiedz się więcej

Zmiany obowiązujące od sierpnia 2023 r.

Od sierpnia 2023 weszły w życie kolejne wytyczne pakietu mobilności UE I:

Wszystkie, nowo zarejestrowane pojazdy o wadze powyżej 3,5 t. muszą być wyposażone w inteligentne tachografy drugiej generacji - czyli DTCO® 4.1.

Taki tachograf samodzielnie rozpoznaje i zapisuje przekroczenia granicy, protokołuje pozycję oraz czas podczas załadunku i rozładunku. Co więcej, łączy te informacje z danymi kierowcy i pojazdu.

W niedalekiej przyszłości, DCTO® 4.1 będzie również wykorzystywać sygnał identyfikacji (OS-NMA) europejskich satelitów Galileo, jako jedno z pierwszych urządzeń wukorzystujące europejskie satelity do działań przemysłowych.

 

 

Stare analogowe lub cyfrowe tachografy (Gen1) we wszystkich pojazdach w ruchu międzynarodowym o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 3,5 t muszą być zastąpione inteligentnym tachografem (Gen2) 2. wersji.

W pojazdach w ruchu międzynarodowym o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 3,5 t i z inteligentnym tachografem (Gen2) w 1. wersji konieczne jest doposażenie inteligentnego tachografu w 2. wersji.

Również pojazdy użytkowe w ruchu międzynarodowym o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 2,5 t muszą być wyposażone w inteligentne tachografy (Gen2) w 2. wersji.


Become a Certified Installation Partner now and secure EU Mobility Package Kits.

Learn more


VDO Fleet Services

Zgodność z przepisami i efektywność: usługi VDO Fleet: Podczas przezbrojenia w ramach pakietu mobilności UE I można skorzystać z usług dla ruchu międzynarodowego i archiwizowania danych. Menedżerowie floty mogą w ten sposób wykorzystać pełny potencjał inteligentnych tachografów VDO.

 

VDO Fleet Tachograph Management uwzględnia różne krajowe przepisy czasu pracy w Europie, jak na przykład wytyczne dotyczące pracy w nocy. Dzięki automatycznie generowanym pismom do kierowców można informować ich o pozostałym czasie pracy.

Usługa katalogu grzywien Service VDO Fleet łączy dane z DTCO® z rodzajem naruszenia i właściwą wysokością grzywny w danym kraju. W ten sposób można po pobraniu danych z tachografu ustalić chwilowe ryzyko grzywny dla floty oraz dla poszczególnych kierowców.

Service VDO Fleet Scorecard (ERRU) już po dwóch kliknięciach myszą wyświetla zestawienie wszystkich naruszeń we flocie i według kierowcy. Od razu widać, czy grozi przekroczenie określonych wartości granicznych oraz czy przyczyną naruszeń są błędy planowania, czy postępowanie kierowców.

Nowy DTCO® 4.1 znacznie ułatwia dokumentowanie przekraczania granic krajowych. Usługa VDO Fleet Tachograph Management wspiera zarządzanie flotą przez uwzględnianie regulacji krajowych w dyspozytorni, a w przyszłości również w rozliczaniu wynagrodzenia.

Skontaktuj się z nami

Sie haben Fragen? Wir helfen gerne!